lunes, 2 de marzo de 2015

Tutorial: ales de fada / alas de hada







Com us vaig prometre en la darrera entrada, avui un tutorial per fer de manera molt fàcil unes ales de fada low cost. 

Como os prometí en la última entrada, hoy un tutorial para hacer de manera muy fàcil unas alas de hada low cost.



Material necessari

Cartolina
Llapis
Pintura platejada en esprai
Cola amb purpurina platejada (o cola blanca i purpurina platejada)
Filferro prim per a manualitats
Goma
Un tros de tela
Esparadrap de roba
Cel·lofana transparent
Laca (la dels cabells)
Pols de purpurina blanca (és molt més fi que la purpurina, realment és com un polsim. Ho trobareu a molts basars orientals).
Goma elàstica.



1r. Dibuixar la forma de les ales que volem en la cartolina. Les dues ales enganxades. En el meu cas, com que havien de ser per la Campaneta i en Terence, vaig cercar per internet el dibuix que tenia cada ala (perquè no sé si sabeu, que les ales de les fades són com les empremtes dactilars, són diferents d’una a l’altre! Jeje).

2n. Retalleu les ales amb l’ajuda d’un cúter i molt de compte.

3r. Enganxeu un filferro resseguint la V que formen les ales. Jo només vaig col·locar-lo en la franja que està marcada. Ho vaig enganxar amb esparadrap de roba.




4t. Pinteu amb pintura d’esprai platejada les dues cares de les ales, tapant molt bé l’esparadrap i deixeu que s’assequi bé durant 24h.

5è. Resseguiu amb cola tot el contorn de les ales i el dibuix intern. Jo vaig fer servir una cola transparent que duia incorporada purpurina, que trobareu a qualsevol papereria. Sinó, podeu barrejar cola blanca amb purpurina i us farà el mateix fet.

6è. Col·loqueu el full de cel·lofana al damunt amb molt de compte, i deixeu un pes al damunt durant 30 min (com a pes serà suficient un llibre gruixut)

7è. Traieu el pes del damunt i deixeu que s’assequi a l’aire durant 24h. A mesura que s’asseca les ales es van corbant i per mi, cobren vida. Si preferiu que quedin ben rectes, deixeu que s’assequi durant 24h sense treure el pes del damunt.

8è. Fumigueu amb laca de cabells una cara de l’ala i empolsimeu-la amb la pols de purpurina. Un cop empolsimat, sacsegeu-lo suaument per a fer-ne caure l’excés i torneu a ruixar-ho amb la laca per a fixar-lo.

9è. Cosiu una petita peça de roba al centre de les ales amb les gomes (suficientment llargues per a passar-hi els braços, i suficientment curtes per a que no quedi baldera), i les ales estaran a punt per a fer-les volar!






Material necesario

Cartulina
Lápiz
Pintura plateada en spray
Cola con purpurina plateada (o cola blanca y purpurina plateada)
Alambre delgado para manualidades
Goma
Un trozo de tela
Esparadrapo de ropa
Celofán transparente
Laca (la de los cabellos)
Polvo de purpurina blanca (es mucho más fino que la purpurina, realmente es como un polvillo. Lo encontrará en muchos bazares orientales).
Goma elástica.


1º. Dibujar la forma de las alas que queremos en la cartulina. Las dos alas pegadas. En mi caso, como debían ser pora Campanilla y  Terence, busqué por internet el dibujo que tenía cada ala (porque no se si sabéis, que las alas de las hadas son como las huellas dactilares, son diferentes de una a la otra! Jeje).

2º. Recortar las alas con la ayuda de un cúter y mucho cuidado.

3º. Pegar un alambre siguiendo la V que forman las alas. Yo sólo lo coloqué en la franja que está marcada. Lo enganché con esparadrapo de tela.





4º. Pintar con pintura de spray plateada las dos caras de las alas, tapando muy bien el esparadrapo y dejar secar bien durante 24h.

5º. Repasar con cola todo el contorno de las alas y el dibujo interno. Yo utilicé un pegamento transparente que llevaba incorporada purpurina, que podéis encontrar en cualquier papelería. Sino, podéis mezclar cola blanca con purpurina.

6º. Coloque la hoja de celofán encima con mucho cuidado, y deje un peso encima durante 30 min (como peso será suficiente un libro grueso)

7º. Retire el peso de encima y deja secar al aire durante 24 horas. A medida que se secan las alas se van curvando y para mí, cobran vida. Si prefieres que queden bien rectas, dejar secar durante 24 horas sin quitar el peso de encima.

8º. Fumigar con laca de pelo una cara del ala y espolvorear con el polvo de purpurina. Una vez espolvoreada, agítala para hacer caer el exceso de polvo y vuelva a rociar con la laca para fijarlo.

9è. Coséis una pequeña pieza de ropa en el centro de las alas con las gomas (suficientemente largas para pasar los brazos, y suficientemente cortas para que no quede holgada), y las alas estarán listas para hacerlas volar!


3 comentarios:

  1. quina passada!!! de feina, i el resultat... espectacular!

    ResponderEliminar
  2. Que xules! Merci pel tutorial!!
    Aquest any en volia fer unes i al final res de res...

    ResponderEliminar
  3. moltes gràcies per el tutorial de veritat! Jo només trobava fotografies i poques explicacions en anglès i no em servia molt, aixi que t'ho agraeixo! >///<

    ResponderEliminar